torsdag 12. april 2007

Jurassic Park 4


Nei, jeg har ikke sett den enda, ganske enkelt fordi den enda ikke er ferdig-
produsert... ;)
Men ifølge IMDB.com er den på vei, og den er planlagt å komme på kino i 2008, altså neste år. Og for å være ærlig: Jeg er spent! Det er selvfølgelig grenser for HVOR bra denne filmen egentlig kan komme til å bli, i alle fall med tanke på den fantastiske (merk ironien) handlingen i film nummer 3...! Jeg husker jeg tenkte under rulleteksten på film nummer 3: "Uffa meg! Jaja, får håpe dem holder seg til en trilogi nå da!" selv om slutten åpnet voldsomt for en 4'er...! Og ganske riktig! Den er på vei! Problemet mitt er at jeg ikke riktig vet om jeg skal glede meg eller legge meg ned og grine...! For greia er den at jeg digger JP-filmene! Alle sammen! Til og med film nr 3, samma hvor dårlig den er! For disse filmene underholder meg på en måte ingen annen film klarer, og jeg kan se dem om og om igjen uten å bli lei! Nå gjelder dette kanskje aller mest den aller første filmen, som forøvrig er en av mine all time favoritter, men det er noe med det der at mennesker løper fletta av seg vekk fra store stygge dinosaurer... i det 21.århundre...! Det er rett og slett morsomt! Og så er film nr 1 også et "barndomsminne" da (på en måte iaffal; jeg var 12 da den kom).

Så litt mer til film nummer 4. Heller ikke denne gangen (som i film nr 3) er det Steven Spielberg som sitter i regissørsetet (men han gjemmer seg i produsent-skapet iallefall), og det skal derfor, nok en gang, bli spennende å se hvordan utvalgte regissør klarer jobben med å "hoppe etter Wirkola". Joe Johnston gjorde en relativt grei jobb med 3'ern, og hvis ikke jeg husker feil, tror jeg sannelig det er han som står for film nr 4 også. Så da er iallefall en ting sikkert: Det blir action! Det skal også bli spennende å se om noen av de gamle kjente skuespillerne fra de foregående filmene er med, eller om det hovedsakelig blir nye fjes å stifte bekjentskap med. Jeg gleder meg forøvrig også til imdb legger ut litt mer om handlingen/plottet, så jeg ENDELIG får vite hva filmen kommer til å handle om!

Så da er det bare å gå og glede seg til nye to timer med bite-moro, og folk som løper ræva av seg, etter at dem har trosset alle advarsler om at "Nei! dere må ikke FINNE på å gå inn der!! For da kan det hende dere blir spist opp, akkurat slik det har skjedd tre ganger på rad!!" Så får vi seere jaggu en ny mulighet til å si til disse teite folkene: "Told you!!"

Blir moro! Men pliiiiis stopp etter denne filmen, kjære film-lage-folk! Det holder nå! Gi dere mens leken er god! Så får vi se i filmanmeldelse-posten om en del måneder, om filmen klarer å leve opp til mine forventninger. Jeg venter i spenning...! ;)

Ingen kommentarer: